Μαγούλιος, ΓεώργιοςΑναστασιάδου, Αναστασία2015-03-232024-09-272015-03-232011-06https://repository2024.ihu.gr/handle/123456789/518Το πλήρες κείμενο της εργασίας ΔΕΝ είναι διαθέσιμοΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως κύριο σκοπό τη διερεύνηση του εξαγωγικού προσανατολισμού των Ελληνικών επιχειρήσεων στα Βαλκάνια και ειδικότερα την εξαγωγική δραστηριότητα των Σερραϊκών επιχειρήσεων στην περιοχή αυτή. Οι εξαγωγές αποτελούν μία στρατηγική άσκησης των διεθνών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, ζωτικής σημασίας για την επιβίωση και την οικονομική ανάπτυξη τόσο των επιχειρήσεων όσο και των χωρών στις οποίες δραστηριοποιούνται. Διερευνήθηκαν θέματα που αφορούν στις εξαγωγικές διαδικασίες, στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, στη διεθνοποίηση των ΜΜΕ κ.α. Έγινε προσπάθεια να μελετηθεί η εξαγωγική δραστηριότητα των Σερραϊκών επιχειρήσεων, να προσδιοριστούν οι εξαγωγικές μέθοδοι που χρησιμοποιούν, τα προβλήματα, τα κίνητρα και τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζονται στην εξαγωγική τους δραστηριότητα. Η μεθοδολογία της εργασίας στηρίχτηκε στην ποσοτική έρευνα και στα ποσοτικά δεδομένα δευτερογενών πηγών, καθώς επίσης και σε πρωτογενή έρευνα με κύριο εργαλείο συλλογής δεδομένων το δομημένο ερωτηματολόγιο, το οποίο σχεδιάστηκε κατάλληλα και συμπληρώθηκε με προσωπικές συνεντεύξεις από τους υπευθύνους των εξαγωγικών εταιριών. Από την έρευνα συμπεραίνεται ότι οι εξαγωγές των Σερραϊκών επιχειρήσεων πραγματοποιούνται με τη μέθοδο των άμεσων εξαγωγών, και ειδικότερα με απευθείας πώληση στον πελάτη. Η Βουλγαρία, η Αλβανία, και η Ρουμανία, είναι οι κύριοι αποδέκτες των Σερραϊκών προϊόντων στην περιοχή των Βαλκανίων, με το κέρδος και την αύξηση του κύκλου εργασιών να είναι ο κύριος λόγος που οι Σερραϊκές επιχειρήσεις στράφηκαν στις διεθνείς αγορές. Κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν, κατά τις εξαγωγές τους, οι Σερραίοι επιχειρηματίες, είναι οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, η ελλιπής στήριξη από κρατικούς φορείς και η ελλιπής προβολή των ελληνικών προϊόντων. Παρ’ όλες τις δυσκολίες των εξαγωγών, το μεγαλύτερο ποσοστό των εξαγωγέων έχει στραφεί στην εξαγωγική δραστηριότητα, στηριζόμενοι στην ποιοτική ανωτερότητα των προϊόντων. Η εξελισσόμενη χρηματοπιστωτική κρίση επηρεάζει και τις εξαγωγές, έχοντας οδηγήσει στον περιορισμό του διεθνούς εμπορίου. Κύρια χαρακτηριστικά των πιέσεων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι η υποτονική ζήτηση και οι περιοριστικές πιστωτικές συνθήκες.138elΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνέςhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.elΕΞΑΓΩΓΕΣΔΙΕΘΝΕΣ ΕΜΠΟΡΙΟΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ382Ο εξαγωγικός προσανατολισμός των ελληνικών επιχειρήσεων στα Βαλκάνια και ειδικότερα των επιχειρήσεων του νομού ΣερρώνΔιπλωματική εργασίαΕξαγωγέςΔιεθνές εμπόριοΕπιχειρήσειςΒαλκάνιαΝομός Σερρών